Saturday, July 6, 2013

LOVE or CINTA !! ^_^

Assalammualaikum :D ..
hye !! sihat semua ? *lol mcm ade rmai org yg bace pulak -_-'' * , but nevermind , let's me continue  .. hurmmm walaupun tjuk nmpk begitu kejiwangan , tapi jangan risau ia langsung x de kne mengena dengan sebarang love story .. soo jgn risau in sha ALLAH awak tak kan muntah hijau sebab kne bce love story .. tidak x3 jgn risau ok ;) saya jamin tak de ! 

  Cuma, nk cerita tentang ape makna CINTA  or LOVE nii .. hurmm , bg saya .. cinta ni satu perasaan yang suci ,semua org akn merasainya ,sebab cintakan salah satu fitrah manusia, jadi bg saya semua org akn merasa perasaan itu cuma lambat atau cepat je!.. *perghh , bile shazatun najwa mula berbicara begitulah jadinya .. haha :p  

   Tapi setakat ni, saya tak tahu apa perasaan bila dicintai dan mencintai , hurmm sebab saya tak pernah melaluinya ^_^ , kadang 2 takut jugak bila fikir pasal cinta .. sebab saya takut bila bercinta , saya dapat tak seimbangkn semuanya , like study or something like that.. saya takut saya tak dapat kawal diri bila dah asyik sangat bercinta .. saya takut saya terus lalai dari fokus pada pelajaran .. kesian baba dgn umi saya nnt .. 

  That why , buat masa ni , saya tak nak terjebak dalam percintaan , sebab saya nak fokus dekat study je buat masa ni :) , i want make my beloved parents happy with my success  :D  lagipun saya tak de masalah kalau tak de bf or tak couple .. yang penting dkt sisi saya ade family dan kawan saya.. itu dh cukup :D yes ,memang ade yg kate .. bf n couple ni boleh bg semangat untuk kite berjaya, ade tempat untuk luahkn perasaan dn sebagai nya .. yup, sye boleh terima bnde2 tu semua sbb setiap manusia itu berbeza - bezakan? setiap orang ada carenye ;) but not me ..

  Saya harap saya jumpa mr right saya bila tepat pd masanya .. yg penting bkn sekarang .. bnyk lg bnde yg penting yg perlu saya fikir buat masa ni .. lagipun saya tak mahu sakitkan hati ''  dia'' .. yelah sebab sekarang selalu saya baca status fb *hti sdih sbb ''si dia'' x ambil berat n sebagainya* saya tak nak semua tu , saya tak nak seseorng tu sdih sbb saya .. sbb tu saya x brape suke couple2 ni :) lbih baik kwn je dulu .. kalau ada jodoh adelah kalau tak de jodoh nk buat camne .. semua ALLAH dah tetapkan untuk kite semua .. dan in sya ALLAH  itulah yg terbaik ^_^ .. lgipun saya masih muda ok!!! :p keh6 
 
 ohh ya mesti awak fikir , apalah nak bercinta pun takut , clash tu biasalah , bak kate org adat percintaan , lgpun masalah membuatkan kite dewasa .. yup , mmng masalah , pnderitaan semua tu mmbuatkn kita matang n dewasa tapi kenape kite perlu terjebak dgn masalah yang kite boleh elak ? then , knape kite nk sakitkn hati kite or nk risau pasal '' si dia'' yg kite sndiri tak thu adakah itu jodoh kite ? saya minta maaf kalau awak terasa  or tak setuju but that my opinion :D .. 

  lagi satu , saya rasa percintaan yang halal lg sweet dan awesome , sebab in sya ALLAH , ALLAH akan redha dgn hubungan tu , tapi kalau saya couple , ALLAH redha ke dengan hubungan tu ? soaln tu sentiasa berlegar-legar kat kepala saya .. *cehh berlegar-legar tuu :p* lagi satu biasanya couple ni mesti pergi dating , pergi shopping mall lah ape lah , cube bayangkn mase tu kite dh kahwin , lps tu suami or isteri kite selalu ajk pergi tmpat tu lbih2 lgi bila kite x kawin dgn bf n gf kite tu orr lbih sesuai ex bf or gf kite , x ke kite akn fikir ''dulu aku selalu dating kat sini dgn ''dia'' , err tak ke dgn automatic nya mood kite akn down? tapi kalau kite tak pernah couple untuk kluar dating tuu peratusan nye tinggi jugak tapi just keluar dgn family dgn kengkawan je , ok skrng cbe byngkn yg ni pulk .. *brpe bnyk byng dah =_='' * x pe2 bygkn je :p '' awak dgn suami / isteri awak pergi jalan 2 , jln 2 smbil pgng tgn , lpstu tringt yg awak prnh prgi situ dgn family dgn kwn 2 awak , lpstu awak cerita dkt husband or wife awak yg awak prnh pergi situ dgn family n kawan awk .. tak rasa sweet ke bile cmtu ? i think it very sweet ok kalah gula2 lolipop tau! 

  sebab tu bg saya lbih better brcinta selepas nikah , dah tak de ape yg haram dah .. tapi couple ? you can't touch him/ her walaupun ujung jari dia inikn pula pipi dia sbb nk lap air mate dia .. please ! haram ttp haram ok ! x kesah lah awak kesian ke ape ke tp bnde tuu mmng x boleh .. kalau nak buat jugak , prgi meminang n nikah dgn dia dulu .. lgipun awak x de hak ke atas diri dia pun , n kesian dkt suami / isteri dia sbb awak dh sentuh hak diorng .. n saya rasa saya lebih ingin mencari cinta ALLAH dahulu , sebab Dialah yg mnciptakn saya .. lagipun cinta ALLAH kpd hambaNya lagi sweet n tersangatlh sweet berbanding cinta manusia kpd manusia inikn pula cinta manusia pada harta n dunia .. itu smua hanye bersifat sementara :) lbih baik mencari cinta yg kkl dn abadi kan ? ;) hurm oklah smpai sini saje celoteh saya .. assalammualaikum :) 

p/s : ya ALLAH kau peliharalah diriku dari perasaan dicintai dn mncintai sbelum tiba masanya :) amin !
 

No comments: